Grija pentru climat

Angajamentul nostru pentru Net Zero 2045

1 min. read

Schimbările climatice reprezintă cea mai critică provocare de mediu a omenirii

Lupta împotriva schimbărilor climatice și drumul către un viitor mai bun necesită ca fiecare dintre noi să ia decizii conștiente și măsuri ambițioase pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES).

Compania noastră-mamă, Beiersdorf, este una dintre companiile din industria noastră care și-a stabilit obiectivul Net Zero până în 2045 – aprobat de inițiativa Science Based Targets*.

Acest lucru înseamnă că obiectivul nostru Net Zero este în concordanță cu recomandările oamenilor de știință independenți pentru evitarea consecințelor unei creșteri a temperaturii globale de peste 1,5 °C.

În conformitate cu acest angajament, ne străduim să reducem emisiile de GES cu 90% în termeni absoluți pe întregul nostru lanț valoric până în 2045.

Călătoria noastră climatică

Acum, deja ne uităm înapoi la numeroase repere semnificative care contribuie la ambiția noastră de reducere a emisiilor:

  • De la sfârșitul anului 2019, 100% din energia electrică utilizată în unitățile noastre de producție provine din surse regenerabile
  • În 2020, obiectivul nostru climatic a fost aprobat de inițiativa Science Based Targets
  • Până la sfârșitul anului 2024, am redus emisiile de GES pe întregul lanț valoric cu 25%
  • Acest lucru ne-a apropiat de obiectivul nostru pe termen scurt de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 30% până în 2025 (comparativ cu 2018).

Reducerea emisiilor fără a compromite eficacitatea produselor

Știm cât de importantă este eficacitatea – mai ales când este vorba despre probleme ale pielii. Pentru noi, nu este o decizie de tipul «ori–ori»: la Eucerin, ne asumăm responsabilitatea atât pentru pielea ta, cât și pentru planeta noastră. Când îmbunătățim amprenta de mediu a produselor noastre, nu o facem în detrimentul eficacității. Dimpotrivă, combinăm expertiza noastră în cercetarea pielii cu cele mai recente descoperiri științifice privind soluțiile care au un impact mai redus asupra mediului.

Cum funcționează?

Exemplele prin care reducem amprenta de mediu sunt la fel de individuale ca produsele și formulele noastre. Cel mai adesea, Eucerin reduce emisiile de GES, asigurând în același timp performanța pielii, prin:

  • Creșterea ponderii materialelor provenite din surse responsabile, cu un impact mai redus asupra terenurilor, inclusiv materiale pe bază de plante și materiale din fluxuri secundare cu o amprentă de GES mai mică
  • Trecerea de la materiale pe bază de combustibili fosili la materiale reciclate și regenerabile, cu un impact mai redus asupra GES, în ambalajele noastre
  • Urmărirea utilizării materialelor circulare în ambalaje și formule
  • Reducerea greutății ambalajelor
  • Creșterea reciclabilității ambalajelor

Realizările noastre la nivel de produs

Sticlele noastre transparente sunt realizate din până la 98% PET reciclat (excluzând eticheta și capacul), reducând emisiile de CO2e generate de ambalaje cu 16% (în cazul utilizării unei sticle PET reciclate de 400 ml, comparativ cu o sticlă PET nouă de 400 ml).

Realizările noastre la nivel de produs

Ambalajele noastre de reumplere de tip plic de 400 ml reduc consumul de plastic cu 65% (comparativ cu sticlele standard de 400 ml), reducând astfel emisiile de CO2e generate de ambalaje cu 52% (prin utilizarea unui ambalaj plic PP de 400 ml comparativ cu o sticlă PET reciclată de 400 ml).

Realizările noastre la nivel de produs

Noile ambalaje de reumplere Hyaluron-Filler pentru borcanele Hyaluron-Filler folosesc cu 90% mai puțin plastic comparativ cu borcanele convenționale Hyaluron-Filler și reduc astfel emisiile de CO2e generate de ambalaje cu 85%.

 

Află mai multe despre ambițiile climatice ale Beiersdorf în raportul nostru anual: E1 – Schimbările climatice – Raport anual Beiersdorf 2024.

 

 

*SBTi este o organizație dedicată acțiunilor climatice corporative, care permite companiilor și instituțiilor financiare să își stabilească obiective de reducere a emisiilor în conformitate cu știința climatică. Citește mai mult: Ambițioase acțiuni climatice corporative – Science Based Targets Initiative